Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Załącznik do uchwały Nr XVII/209/2025 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 26 sierpnia 2025 r.

 

STATUT

 

Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego

 

Rozdział 1 Postanowienia ogólne

 

§ 1.

Zarząd Nieruchomości Województwa Łódzkiego jest jednostką budżetową finansowaną przez Samorząd Województwa Łódzkiego.

 

§ 2.

  1. Siedzibą Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego jest miasto Łódź.
  2. Zarząd Nieruchomości Województwa Łódzkiego działa na terenie Województwa Łódzkiego.

 

§ 3.

Bezpośredni nadzór nad działalnością Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego sprawuje Zarząd Województwa Łódzkiego.

 

Rozdział 2 Przedmiot i zakres działania Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego

 

§ 4.

  1. Przedmiotem działania Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego jest zarządzanie nieruchomościami lub udziałami w nieruchomościach będących własnością Województwa Łódzkiego, a także pozostających w jego wieczystym użytkowaniu i w samoistnym posiadaniu nie oddanymi w trwały zarząd, użytkowanie, bądź użytkowanie wieczyste wojewódzkim samorządowym jednostkom organizacyjnym lub osobom prawnym, przekazanymi Zarządowi Nieruchomości Województwa Łódzkiego na podstawie uchwały Zarządu Województwa Łódzkiego.
  2. Zakres działania Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego obejmuje zarządzanie nieruchomościami w rozumieniu ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, zasad gospodarowania nieruchomościami Województwa Łódzkiego, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz odpowiednio innych ustaw regulujących gospodarowanie nieruchomościami.

 

Do zakresu działania jednostki należy w szczególności:

 

  1. prowadzenie ewidencji nieruchomości Województwa Łódzkiego, z wyłączeniem nieruchomości zajętych pod drogi wojewódzkie i pozostających we władaniu Zarządu Dróg Wojewódzkich;
  2. gospodarowanie nieruchomościami przekazanymi do zarządzania Zarządowi Nieruchomości Województwa Łódzkiego;
  3. prowadzenie spraw związanych z obsługą administracyjno - techniczną wszystkich powierzchni zajmowanych na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
  4. przygotowywanie informacji dla organów Samorządu Województwa Łódzkiego dotyczących wojewódzkiego zasobu nieruchomości, w tym informacji o stanie mienia;
  5. przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów, rokowań i negocjacji w sprawie zbywania i nabywania nieruchomości;
  6. prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w posiadanie zależne;
  7. sporządzanie planu wykorzystania zasobu nieruchomości Województwa oraz analiz i ocen efektywności wykorzystania nieruchomości zarządzanych przez Zarząd Nieruchomości Województwa Łódzkiego;
  8. zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji zarządzanych nieruchomości, utrzymanie zarządzanych nieruchomości w stanie niepogorszonym, prowadzenie prawidłowej gospodarki ekonomiczno – finansowej, w tym naliczanie należności za udostępnianie zarządzanych nieruchomości oraz prowadzenie windykacji tych należności, a także prowadzenie w tych nieruchomościach inwestycji;
  9. zlecanie wycen nieruchomości stanowiących mienie Województwa Łódzkiego;
  10. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem zarządzanych nieruchomości oraz ubezpieczeniami majątkowymi i osobowymi, w zakresie wskazanym przez Zarząd Województwa Łódzkiego;
  11. zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej w ramach postępowań sądowych dotyczących spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Województwa, zarządzanymi przez Zarząd Nieruchomości Województwa Łódzkiego;
  12. planowanie, realizacja oraz składanie sprawozdań w zakresie inwestycji oraz remontów finansowanych w całości lub w części ze środków budżetu województwa lub innych źródeł finansowych, w nieruchomościach zarządzanych przez Zarząd Nieruchomości Województwa Łódzkiego oraz wskazanych przez Zarząd Województwa Łódzkiego;
  13. realizowanie zadań z zakresu obronności i bezpieczeństwa publicznego;
  14. prowadzenie spraw w zakresie zawierania umów najmu i obsługi administracyjno-technicznej nieruchomości przeznaczonych na potrzeby wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
  15. wykonywanie innych zadań zlecanych przez Zarząd Województwa Łódzkiego.

 

Rozdział 3 Organizacja Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego

 

§ 5.

  1. Zarządem Nieruchomości Województwa Łódzkiego kieruje Dyrektor i reprezentuje go na zewnątrz.
  2. Wszystkie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do Dyrektora Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego, w tym zawieranie i rozwiązywanie umowy o pracę wykonuje Marszałek Województwa Łódzkiego.
  3. Wobec pracowników Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego czynności pracodawcy w rozumieniu Kodeksu pracy wykonuje Dyrektor Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego.
  4. Dyrektor Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego upoważniony jest w ramach zadań realizowanych przez jednostkę do samodzielnego dokonywania czynności prawnych w imieniu Województwa Łódzkiego z zastrzeżeniem ust. 5.
  5. Jeżeli czynności prawne powodują rozporządzenie prawem lub zaciągnięcie zobowiązań przekraczających kwotę 500.000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych), wymagana jest zgoda w formie uchwały Zarządu Województwa Łódzkiego.
  6. Czynności prawne określone w Statucie dla Dyrektora w razie jego nieobecności dokonuje zastępca, imiennie upoważniony przez Dyrektora Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego.
  7. Dyrektor Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego wydaje wewnętrzne akty normatywne dotyczące działalności Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego.

 

§ 6.

Szczegółową organizację Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego, zakres zadań, obowiązków i uprawnień pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach określa regulamin organizacyjny, ustalony przez Dyrektora Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego i zatwierdzony przez Zarząd Województwa Łódzkiego.

 

Rozdział 4 Zasady Wynagradzania

§ 7.

Pracownicy Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego wynagradzani są w oparciu o przepisy dotyczące wynagradzania pracowników samorządowych.

 

Rozdział 5 Gospodarka finansowa

 

§ 8.

  1. Zarząd Nieruchomości Województwa Łódzkiego prowadzi swoją działalność na podstawie planu finansowego sporządzonego przez Dyrektora Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego, według zasad określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
  2. Działalność Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego finansowana jest z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego.

 

Rozdział 6 Postanowienia końcowe

 

§ 9.

Zmiana statutu następuje w trybie przewidzianym dla jego nadania.

 

LpNazwaOpisTypRozmiarData
LpNazwaOpisTypRozmiarData